Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2011 11:02 - Великден - невъзможен
Автор: gallina Категория: Лични дневници   
Прочетен: 740 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 24.04.2011 11:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                Великден невъзможен

 

Нищо вече не е забавно. Няма вече изненади, няма ваканции, няма даже и празници. Чудеса не се случват, вълшебства не съществуват. Добре дошъл в света на възрастните.

В този свят Коледата е напълно и печално невъзможна. Дори на Бъдни вечер е трудно да събереш на едно място всички, които обичаш, защото всички са твърде заети със своя живот. Трудно е да им купиш подаръци, защото нямаш време. Причината е в  обратнопропорционалната зависимост между възрастта и свободното време. Не е забавно дори да подариш подаръците, защото вече няма нужда да ги завиваш в цветна хартия. Все пак ще ги подаряваш на възрастни, а при тях подаръкът може да се подари дори в торбичката от мола.

Не само че няма вече Дядо Коледа, но няма и изненади под елхата (ако изобщо има елха)!? Вече трябва сам да си избереш подаръка... А подарък ли е, когато сам си го купуваш, независимо че друг го плаща?!

Тази година вече няма и Великден. Това беше неочаквано, но за съжаление е факт. Налага се да работиш дори в дните на Великден. Дори шарените яйца вече не са повод за радост. Те са задължение – защото трябва да намериш време да ги боядисаш. Сложно е положението и с шоколадовите яйца – те са изключително подходящи за тематиката на празника и при това са изключително вкусни. Но и те не са препоръчителни! Все пак трябва да сме сериозни, шоколадовите яйца са само за деца!

Така че присъдата е ясна – няма вече Коледа и Великден. Няма вече магия, няма чудеса, няма изненади, няма и празничен дух. Дните са сиви и еднообразни. Всички сме сериозни и заети.

           Обаче аз не съм съгласна да живея без магия! Искам си Коледа и коледния дух, искам да украсявам голяма, светеща елха и искам под нея ненадейно да се появяват подаръци. Искам с любов да украсявам с цветна хартия всеки подарък за любимите си хора, а не да ги подарявам в безлична фирмена торбичка. Върнете ми дядо Коледа! Искам още да вярвам в него! Върнете ми Коледните песни и торбичките с лакомства! Искам си обратно и Великден! Искам цветни яйца и шоколадови зайчета! Искам да бъда с всичките си любими хора, независимо колко сме заети и колко живота иска да ни отчужди! Искам си обратно цветните дни, шареното настроение и специалните моменти! Защото сивата мъгла на ежедневието чака. Чака притаена да обгърне в тишина дните ни и да отнесе неусетно и безвъзвратно живота ни...



Тагове:   Великден,   коледа,


Гласувай:
2



1. tota - И аз тъгувам, мило момиче за моя Великден!
24.04.2011 11:28
Толкова истина си изрекла : "Защото сивата мъгла на ежедневието чака. Чака притаена да обгърне в тишина дните ни и да отнесе неусетно и безвъзвратно живота ни..." За съжаление, отчуждението трайно се настанява в бита ни. Ще съумеем ли да съхраним и пренесем през времето истинското в празника?
Светли, празнични дни!
цитирай
2. 99999 - ...друга парадигма
25.04.2011 18:40
може би защото не съм регистриран, вчерашния ми коментар липсва, затова го пращам повторно (вече регистриран)
.......решавам да експериментирам - опитай се от съдържанието на коментара да познаеш автора, въпреки че "автор" е прекалено претенциозна дума за редови "загубеняк" като мен:) (отговарям много точно на поне 6-7 от твоите критерии за "загубеняк":)).......
Моят ВЕЛИКДЕН е малко по-различен....
Великден....не е празничната трапеза с печено агне и събирането на родата, въпреки че не съм против второто. ВЕЛИКДЕН...е лично преживяване! Състояние на извисяване на духа, усещане, че си част от всемирната хармония, магия. Може би се питаш, защо не усещаш така ВЕЛИКДЕН. Ще се опитам да изкажа мнение.
ВЯРАТА И ЛЮБОВТА са начин да погледнеш със снизхождение на "торбичката от молла" и на шоколадовите яйца. Ооо да, и на мен ми липсват бабините боядисани яйца и истинския домашен козунак. (Днес цял ден съм правил козунак и като за първи опит никак не е зле. Но при положение, че вложих толкова сърце, усилия и време, очаквах по-добър резултат:). Да ти запазя ли да го дегустираш?). Времената се менят!!! По всичко личи не към по-добро!!! Факт!!! Не мога да спра "колелото на еволюцията"(, а според много хора, включвам и себе си към тях - "колелото е на инволюция"). ВЯРАТА И ЛЮБОВТА ми помагат да съхраня ценности и принципи, без които живота ми би бил сив, нерадостен и непълен, какъвто е и бил преди доста години.
Усещам тъгата по отминали красиви преживявания и емоции в теб. Тъга по красивото, чистото, неподправеното. Тези неща все още съществуват, но за съжаление са все по-трудно достъпни. Аз ги намерих и се опитвам да ги съхраня, колкото и да ми е трудно понякога, чрез силата на ВЯРАТА и ЛЮБОВТА.
Всичко това е само лично мнение, но искрено и чисто като утринната роса! Коментара ми е посветен на теб, Гали. Приеми го като благодарност и уважение към теб.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gallina
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12834
Постинги: 3
Коментари: 6
Гласове: 12
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930